vsehochut

Wednesday, March 28, 2007

Cesty k vítězství

Zvítězit můžete celkem čtyřmi způsoby. Jednak je tu klasické vyvraždění, které je (zejména na nižší úrovně obtížnosti) zdaleka nejjednodušší a je proto také nejméně honorováno body. Spočívá v jednoduchém vyvraždění všech těch frakcí, které se vám nevzdají. Nepočítají se národy, které jsou s vámi v bratrském svazku (tuto možnost lze zakázat - vyškrtněte kooperativní vítězství v pravidlech).
Druhým způsobem vítězství je vítězství diplomatické - jste zvoleni Vládcem planety. To už je o dost těžší, neboť k výhře musíte získat dvě třetiny hlasů v koncilu. Jelikož se pochopitelně počítají i hlasy vaše, je velmi výhodné být velkým národem a být guvernérem planety - jemu se hlasy počítají dvojmo. I když vyhrajete, může se stát, že se vám některý národ odmítne podrobit, ale je to velmi nepravděpodobné (mně se to nestalo). Pokud to někdo přece udělá, vyhrajete až tehdy, když ho vyhladíte.
Ekonomické vítězství je třetí v pořadí. Ustavíte (výběrem z menu) globální trh, za což musíte zaplatit sumu, rovnající se podplacení všech cizích bází. Mně se takto vyhrát ještě nepodařilo - když jsem to zkoušel, jsa nadšeně zaštítěn asi dvaceti tisíci penězi (to je fakt hodně), vyplázla na mě hra jazyk se suverénním konstatováním, že mi chybí ještě dalších sto tisíc.