V každé bázi je vhodné držet nějakou vojenskou jednotku, jinak hrozí, že vám ji nepřítel obsadí (což učiní prostým vpochodováním vlastní vojenské jednotky). Báze musí vydržovat vojenské jednotky, které vyrobila, přičemž platí jedna jednotka=jeden minerál. Každá báze má několik jednotek zdarma (viz Social Engineering), později vymyslíte "Clean Reactor", jímž poháněné jednotky podporu nepotřebují. Co se týče přítomných jednotek - v každé bázi by měla být alespoň jedna obranná (s vysokým obranným číslem - to je to druhé, první je útok a třetí pohyb) - nejlépe opevněná (klávesa "h") a jedna útočná (na stráži - klávesa "l"). Zatímco obranná jednotka drží pozici, jednotka na stráži se "probere" v okamžiku, kdy se přiblíží nepřítel. Pozor - vyrazí-li z báze transportní loď, vezme s sebou všechny jednotky, co jsou na stráži.
V bázi koexistují v podstatě tři typy lidí - normální, nespokojení ("Drones") a štastní ("Talents") - odpusťte zjednodušení, převzaté z Civilizace. Je-li nespokojených více, než šťastných, přestane báze vyrábět a odevzdávat energii a má tendenci "přejít" k nepříteli. Tomu se dá zabránit vhodným nastavením (Social Engeneering), krátkodobě potlačením nepokojů nebo zrekrutováním specialistů. Je-li šťastných víc než spokojených a nejsou žádní nespokojenci, nastává "Golden Age" a báze rychleji roste a odevzdává více energie, hurá. K dokonalému přehledu, jak je to s nespokojenci, slouží tlačítko "Psych" v obrazovce báze, kde krásně vidíte, kolik je nespokojených a proč.
S tím souvisí hned následující kapitola - Social Engineering.
<< Home